Previous
Next

Welkom door diëtiste Ardie

Ik ben werkzaam op drie locaties;

Voedingsadviesbureau
Veghel

Haviksdonk 21
5467CR Veghel
06 337 965 47
maandag, dinsdag, donderdag, ook avondspreekuur

Gebouw van Yogaplaza
Oss

Wethouder van Eschstraat 175
5342 AV Oss
06 337 965 47
vrijdag

Gezondheidscentrum
Berghem

Molenweg 2 B
5351 EV Berghem
06 337 965 47
woensdag

Al 35 jaar professioneel diëtist

en ik zet nog steeds met evenveel zin en enthousiasme mijn werkzaamheden voort.

 Ik heb contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars om voedings- en dieetadviezen te geven. Ik ben geregistreerd in het Kwaliteitsregister voor Paramedici en lid van de Nederlandse Diëtisten vereniging. 

Meest recente nieuws

De tip van de dag

Vertraag …

Honger verdwijnt niet meteen als je begint met eten, maar het duurt 15 tot 20 minuten voordat je een gevuld gevoel krijgt.

Bewust langzamer eten leidt tot minder eten. Vertraag  je maaltijd dat wil zeggen zorg dat je meer moet kauwen.

Kies voor zwaar brood, dus volkorenbrood met zaden en pitten. Snijd een tomaat of komkommer of radijsjes op je brood.

Neem een schaaltje yoghurt of kwark, doe er wat noten of wat muesli of een appeltje in. Eet met een kleine lepel, zodat je er een tijdje mee bezig bent.

Neem bij de warme maaltijd een kop soep met heel veel groenten, laat het vlees in de soep achterwege.

Kook groenten niet te gaar, geef ze een bite en doe er een extra schaaltje rauwkost bij.

Gemengde gerechten zoals nasi, bami en pastagerechten schuif je veel te makkelijk naar binnen, zodat een tweede bord snel opgeschept is. Zorg voor meer kauwbewegingen. Ga eens uit van zilvervliesrijst, volkorenpasta en een extra portie groenten.